marți, 15 septembrie 2009

Ploaie

Incalzirea globala a ajuns se pare si in India, s-au dat anotimpurile dea berbeleacul si aici. Sezonul de muson s-a termninat teoretic la sfarsitul lui august, si n-a reusit sa aduca decat cate o ploaie anemica la 2-3 zile. Insuficient pentru agricultura, prea putina ca sa nu mai avem pene de curent - industria energetica depinde aici destul de mult de ploile din sezonul umed pentru se bazeaza pe hidrocentrale.

Ca in legile lui Murphy, a inceput sa toarne cand nu mai era nevoie. Adica exact atunci cand poate dauna culturilor. De 4 zile ploua ca-n "Seven"- vorba lui Cati. Ploaie sanatoasa, cu stropi mari, suparati si mai ales constanti. In pauze picura. Din pacate pauze nu sunt prea multe.

Incercam sa imi imaginez cu ar arata Bucurestiul dupa asemenea tratament. Probabil Tanti Udrea ar fi fericita. Ar putea sa mute Venetia pe Dambovita. Am iesi din criza financiara datorita turismului. Ar aparea ca ciupercile firme de genul "Gondola S.R.L.", "Hidrobicicleta S.A." iar companiile de instrumente gonflabile ar prospera.N-am mai face campanii de salvare a parcurilor. In locul lor am putea sa salvam balti si canale. Probabil Catedrala Neamului (apropo, se mai construieste?) ar urma sa devina cea mai mare cladire plutitoare din lume iar Casa Poporului cea mai mare cladire scufundata din lume.Alte surse de venit din turism.

Noroc ca la noi nu ploua asa mult. Serios vorbind, ar fi o tragedie nationala. Nu cred ca ar mai functiona nimic normal dupa prima zi.

Chandigarh, pe de alta parte, pare ca poate suporta un tratament de genul asta saptamani in sir. Soselele sunt inca lipsite de gropi si baltoace. Canalizarea inca merge. N-a inceput nimic sa pluteasca inca. Si in plus, se pare ca singurii deranjati de toata apa asta care s-a trezit brusc ca s-a plictisit in cer suntem noi, astia ne-bastinasii.

Ce s-a schimbat in oras de cand cu ploiele:

- e mai amuzant sa mergi pe strada: vezi oameni cu caschete de plastic care se folosesc la dus - nu stiu cum sa le descriu mai bine - pe cap. Ca sa-si protejeze turbanul. Se mai folosesc si sacosi.

- ricsele sunt mai rare si intotdeauna pline. Not fun.

- pe unde nu-i asfalt, e noroi sau apa. Again, not fun.

- e racoare. Cea mai tare consecinta.

- in casa a inceput sa picure prin pereti. Din fericire, nu la noi in camera.

- trebuie sa am grija pe unde merg, altfel iau in cap crengi de copaci ude. E o operatiune destul de dificila asta din cauza mai multor factori care converg intr-o conspiratie mondiala inpotriva mea: ploua, deci am nevoie de o sapca pe cap ( neavand umbrela); sapca are cozoroc, deci campul meu vizual e restrans; trebuie sa ma uit pe jos ca sa nu calc in nici o balta; sunt destul de inalt / copacii sunt destul de josi ca sa ma intalnesc eu cu crengiile lor. Cu toate astea, eu n-am avut probleme decat cu copacii.Cati m-a luat. Intr-o dimineata, din cauza factorilor de mai sus, s-a oprit cu fruntea intr-un semafor. Capul a fost mai tare; semaforului i s-a luat vopseaua; am fost martor la cum creste un cucui in 10 minute.

Gata. Sper sa nu mai ploua. Altfel devin depresiv :).

2 comentarii: